Taas tuli kovat pakkaset ja ulkotreenit on jääneet vähemmälle. Eilen tehtiin tunnin lenkki pellolla ja tänään käveltiin suolla ihanassa auringon paisteessa. :) Nelliä ei näytä pakkanen haittaavan, välillä vähän nostaa tassuja, mutta ei olla pakkasen takia lenkkejä pienennetty juuri ollenkaan.

 

Hyppyä ollaan treenattu sisällä namialustan kanssa ja Nelli on edistynyt kivasti siinä. Välillä olen jättänyt jo naminkin pois alustalta. P.makuuta piilolla ruuan yhteydessä,malttaa odottaa hyvin ihan muutaman minuutinkin. Seurausta ollaan tehty lenkeillä lelun kanssa ja toimii!! On tosi innokas ja saan revittyä oikean seurauspaikankin, vaikka lelu on mukana. Lelun kanssa treenaus tuo intoa selkeästi, ja sitähän Nelli tarvitsee. Seurauspaikkahan on ihan kunnossa, välillä on liian kaukana ja edistää, mutta kaukana olo taas johtuu motivaation puutteesta. Lelun avulla saan sen lähelle. Nyt vaan paljon pallon/frisbeen kanssa seuruuta niin innokkuuskin nousee. :))

Mahduttiin sinne Helmikuun kokeeseen ja se onkin nyt ihan sopivassa ajankohdassa. Jos hyppy ja makuu onnistuu niin silloin ei ole hätää. Jäävät liikkeet, kaukot ja luoksari on kondiksessa. Kokeen puolesta toivon, että pakkaset laskee..Päästään treenaan kunnolla makuuta. Täytyy ottaa siihen oikein tehotreeni. Piilossa oloaikaa pitäisi vähän pidentää. Onneksi Nelli on kiltti tyttö ja jos sattuisi, että se nousisi kisoissa niin se ei mene kyllä häiritsemään muita koiria. Tai no ei sitä voi tietenkään 100% taata, mutta luotan kyllä Nelliin tässä suhteessa. :)